tjuvlyssnat. se

Okej gott folk:
DET HÄR
är kul ;)


( Kvinna ~30 till hysteriskt förpubertal flicka ~12)
Kvinna: Nu får du skärpa dig. Nu gör vi som jag säger.
Flicka: Du är inte min mamma. Bara för att du är ihop med min pappa betyder inte att DU kan tala om för mig vad jag skall göra.
Kvinna: Nä, det gör det inte men jag är större, starkare, snyggare och rikare än dig och du är gammal nog att förstå att jag är bättre än dig.


(En reseledare står och informerar en grupp studenter om hytter m.m.)
Reseledare: Jag vet inte vilka som känner varandra så jag har bara placerat er slumpmässigt men vill ni byta så går det bra. Är det nångon som har några frågor?
Berusad kvinna ~40 (som tjuvlyssnat): Jag har en fråga, om jag vill byta och sova med Christian här, hur gör jag då?
(Allmänna skratt och uppmuntrande kommentarer från hans kompisar.)
Kvinnan: Men jag har en son i din ålder, jag är orolig för din framtid.


(Två tjejer med stockholmsdialekt står i Burger Shop kön och filosoferar)
Tjej 1 ~18 år: Men alltså, fan va dissigt. Här står de här och bara sliter och jobbar när vi bah håller på och väljer utbildning. Snacka tungt.
Tjej 2 ~18 år: Mmm fatta tungt att inte komma någonstans.
Kille ~18 (som inte verkar känna dem böjer sig fram): Eller så jobbar de för att ha RÅD till att betala sina studier!
Tjej 1 (ilsket): Alltså hallå?!

Pojke ~11: Jag betyder ingenting för världen!
Mamma: Hur menar du?
Pojke: Ja, jag betyder ingenting! Om jag skulle dö, skulle världen bry sig? Det är klart att min familj skulle vara ledsen och gråta, men världen skulle inte vara ledsen!
Mamma: Nej, det skulle den ju inte...
Christian (med skrämd blick): DET är jag också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback